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CAA Method development

Efficient noise propagation model considering the loss due to nonlinear interaction, liners and resistive silencer.

Efficient CAA methods for internal low-Mach number flows

Inflow Broadband Fan Noise

Development of Frequency Domain Method for Inflow broadband noise of turbo-fan engine (See Fig. 1)
Development of Time Domain Method for Inflow broadband noise of turbo-fan engine (See Fig. 2)

[ Fig. 1 Comparison of sound power spectrums (Cheong et al., 2006) ]

[ Fig. 2 Comparison of mode-frequency maps predicted by
(a) using Linsub at inlet,
(b) using time-domain CAA at inlet,
(c) using Linsub at outlet, and
(d) using time-domain CAA at outlet ]

Fan Broadband Self Noise

Development of efficient frequency-domain method for the prediction of airfoil-self noise

Wind Turbine Noise

Experimental Assessment of acoustic emission from wind turbines
Development of Environmental Noise Prediction Program for Wind Turbine

[ Fig. 3 Wind speed dependence of noise emission from wind turbines:
(left: for WT using stall control; right: for WT using pitch control) ]

[ Fig. 4 Experimental noise source identifications on the rotor blades of wind turbines
(C. Cheong et al., 2009; G. Lee et al., 2009)
 ]

Development of low-noise design of fans (axial & centrifugal)

Development of efficient noise prediction algorithm for internal aerodynamic noise of fans
Development of low-noise fan using the developed CAA methods

 

 

터보-홴 엔진 소음 : 로터-스테이터 상호작용소음 해석


터보-홴 엔진의 주요한 소음발생원 중 하나인 로터-스테이터 상호작용 소음을 전산공력음향학 기법을 이용하여 해석한 결과 (등압력선도) 에어포일 모양, 비균질한 자유류, 비선형 상화작용 등에 의한 소음 발생에 대한 영향을 정확히 예측

 

 

터보-홴 엔진 소음: 엔진 나셀 전두부를 통한 소음 전파 해석


터보-홴 엔진 내부에 발생한 음향파가 엔진 나셀 전두부를 통하여 외부로 전파해가는 것을 전산공력음향학을 이용하여 해석 결과 (등압력선도); 엔진 나셀 모양이나 엔진 입구 비균질 유동에 의한 소음 전파에 미치는 영향을 정확히 모사.

 

터보-홴 엔진 소음: 엔진 나셀 끝단을 통한 소음 전파 해석

터보-홴 엔진 내부 소음의 엔진 나셀 끝단을 통한 전파를 전산공력음향기법을 이용하여 해석 결과(등압력선도); 엔진 끝단에 형성되는 자유류에 의한 전단층과 음향파의 상호작용에 의한 음향파의 전파에 미치는 영향을 정확히 모사.

 

자동차 엔진 흡기계 소음 예측 및 저소음 설계

자동차 엔진의 흡기계 쓰로틀 밸브의 빠른 열림 동작에 의한 덕트 내부 소음의 예측, 실험결과와 비교
(좌: 실험장치도, 우:예측값과 실험값 비교): 자동차 흡기계 소음을 전산공력음향학을 이용하여 정확히 예측, 발생원리를 파악함으로서 저소음 설계안 제시.

발전기 소음 예측 및 저소음 설계 프로그램 개발

개스 터빈에서 발생한 소음이 폐열회수보일러를 통과하면서 외부로 방사되는 소음도 예측과 스택내부에 소음계 설계를 수행하는 프로그램 개발; 소음 모델을 이용한 소음 예측 알고리즘 개발과 정확한 예측값과 환경기준값과의 비교를 통하여 저소음 설계안 제시.